sunnuntaina, heinäkuuta 30, 2006

Epäonnistumisia

Mitä ihmettä tämä tarkoittaa ettei viimeisen kuluneen viikon aikaan mikään aloittamani käsityö ole onnistunut? Olen aloittanut BranchingOut- huivin neljästi. En saa mallikertaa menemään läpi siinä epäonnistumatta. Joka kerta olen aloittanut alusta, koska en löydä virhekohtaa. Rupesipa kyllästyttämään niin, että vaihdoin työtä.

Uudessa Ullassa olivat ihanat Lainesukat. Ensimmäinen mallikerta onnistui hyvin, mutta toisen mallikerran tehtyäni, mietin jonkin menneen pieleen. Ei pidä neuloa ukkosella, jos pelkää ukkosta kuollakseen. Keskittymiskyky on ollut ilmeisesti toisaalla. Olin ylivetokavennuksen sijaan jatkanut kaksi oikein yhteen kavennuksia. Purin toisen mallikerran ja jatkoin. En saanut täsmäämään silmukoita, joten purin joustinneuleeseen saakka. Jälleen kerran ensimmäinen mallikerta sujui hyvin, mutta toinen tökki. Molemmissa niin selkeät ja hienot ohjeet ja minä onneton en saa neuleita sujumaan.

No, ajattelin ettei sitten neulota. Tehdään vaihteeksi Ufoksi muuntautunutta kirahvi-ristipistoa. Ilmeisesti olin jo liian väsynyt klo 23 aikoihin. Olin ottanut väärän väristä lankaa ja ihmettelin, että onpa kumma lankavalinta tähän kohti. Onneksi en kovin montaa pistoa ehtinyt tehdä...

Ajattelin, että jos tänään kokeilisin polysemiakämmekkäitä tai Fifi 2 - huivia (niistä BO-langoista). Tai olisiko kuitenkin ihan pannulappu paras vaihtoehto... :0)

Tässä tunnelmapala Savosta.


6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Vihjaatko vähän, mistä päin Savoa tuo tunnelmakuva on?

Maija kirjoitti...

Näitä tällaisia päiviä kuuluu meikäläisen neulonta-arkeen ihan tämän tästä. Kyllä se siitä!

Siniset Silmukat kirjoitti...

Golden, tunnelmakuva on Kiuruvedeltä. Maija, kiitos lohdutuksesta! :0)

KirsiJ kirjoitti...

Missä olet? Luen sivujasi melkein joka päivä ja olen odotellut uutta postausta. Ai niin...mutta jos oletkin lomailemassa.

Siniset Silmukat kirjoitti...

kirsij! myös lomailua, mutta muutto-projekti on nyt haitannut käsityöharrastusta. Lupaan postailla piakkoin... :0) Kiva, kun vierailet blogissani. :0)

Anonyymi kirjoitti...

Minäkin olen pariin otteeseen aloittanut Branching outia enkä saa sitä toimimaan. Mikä kumma siinä on niin vaikeaa?