tiistaina, marraskuuta 15, 2005

Kirjokintaista kauneimmat

Anoppini oli tutkinut vanhoja kirjakätköjä ja löytänyt allaolevan. Kirja on kuulunut avokin perheen "kummitädille" ja hänen jäämistönsä mukana se oli tullut anopin kätköihin. Nyt kirjan löydettyään, hän oli ajatellut minun innostuvan tästä! Ihana saada tällainen aarre, tämä talletetaan varmasti hyvin ja ennen kaikkea otetaan käyttöön. Kiitos!
Kirjasta tuli minulle heti rakkaimmistakin aarteista rakkain. Täältä löytyivät ne lapaset, joihin todella todella kauan etsin ohjetta tai edes kuvaa. Pikkutyttönä sain joululahjaksi äidin neulomat Lappalaiskintaat (ilman kädenselän kuviota) ja nämä kintaat olivat minusta silloin niin ihanat! Varsinkin nuo ranteissa olevat "nauhat"! Muistan sen mukavan tunteen, kun äiti laittoi nuo nauhat aina kiinni, että pysyy kintaat kädessä. Jonnekkin rakkaat lapaset joutuivat ja minulla on niitä niin suuri ikävä.
Joskus aion neuloa itselleni kirjan ohjeella taas ihan omat kintaat!

4 kommenttia:

Sari (saristitching) kirjoitti...

Mulla on ollut lapsena tuollaiset lappalaiskintaat ja monet muutkin tuon kirjan lapasista. Äiti oli innokas neuloja. Hmm, miksiköhän hän on lopettanut?? Täytyy kysyä, kun seuraavan kerran juttelee.

Anonyymi kirjoitti...

Mullakin on toi kirja. Siinä on ihan viimeisillä kiva perinneneulepaidan malli, jonka oon myös joskus neulonut.

KirsiÄr kirjoitti...

Mulla oli punaiset lapaskintaat, nauhat oli beessit ja niiden päässä oli tupsut. Ne taisivat olla sellaiset vähän paremmat käsineet, en muista että ne olisivat tönkköhuopuneet käytössä puolinyrkkimuotoon kuten lähes kaikki muut lapaset.

MysteryKnitter kirjoitti...

Hieno kirja! Ja muutkin neuleet ovat hienoja!