sunnuntaina, tammikuuta 22, 2006

Räpikkäät ja Omituisuusmeemi

Katsokaa, minä sain kuin sainkin elämäni ensimmäiset räpikkäät neulottua valmiiksi! Hieman niin sanotusti askarteluksi meni, ja jouduin "parsimaan" sormien juureen syntyneitä reikiä. Olen kuitenkin lopputulokseen kohtuullisen tyytyväinen ja ylpeä etteivät jääneet puolivalmiiksi. Malli oli kombinaatio omasta ja äidin päästä sekä Novitan jostakin vanhasta ilmaisesta lehdykästä (olen muuten sittemmin kadottanut koko lehdykän). Jos joskus haikailen, että olisi mukavaa neuloa sormikkaat, estäkää se. Keinolla millä hyvänsä! :D ... Ellen hanki ensin sormikaspuikkoja... Eikös ne ole sellaiset lyhyemmät ja hieman helpommin hallittavat sormissa?
Kuten kuvasta näkyy, räpikkäät ovat isot, mutta isot ovat käyttäjän kädetkin. Sopivat olivat ja avokki oikein tyytyväinen. On kuulemma hienot ja arvokkaat, kun on oikein käsintehty. Arvatkaa tuntuiko tosi hyvältä!

Lanka: Novita, 7- veljestä /havunvihreä, Malli: sovellettu Novitan ilmaislehdykästä


Eilen ruokakaupassa ollessamme avokkini kysyi, että voitaisiinko ostaa lankaa. Hän haluaisi nyt minun neulovan hänelle mustan pipon. Siinäpä seuraava haaste, en ole muuten koskaan neulonut pipoa. Lankaa ei vielä ostettu, haluaisin ettei pipo kutita, mutta olisi kuitenkin lämmin!

Riitu haastoi minut omituisuusmeemiin. Tässäpä vielä lopuksi omituisuudet.

Omituisuusmeemi: Kirjoitan haastamana merkinnän, jossa paljastan viisi omituista tapaani. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi ihmistä, jotka haastan tekemään blogissaan saman. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani ihmiset tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän blogissaan haasteesta sekä tästä merkinnästä.

1. Listat (Bongasin tämän myös
Jennin blogista) Ihanaa en olekaan yksin!
- Rakastan listoja! Ai milloin niitä tarvitaan? No, matkalle lähtiessä, kauppaan lähtiessä, mitä haluaisin neuloa- lista, milloin olen käynyt lenkillä/urheilemassa, kenellä hevosella olen milloinkin ratsastanut, paljollako olen tankannut autoon bensaa, paljonko ko. määrällä bensaa on ajettu kilometrejä, mitä täytyy muistaa ottaa mukaan mökille seuraavalla kerralla, jne... jne... Pieksut sentään, minulla ei ole muuten listaa, mitä lankoja minulla on...

2. Valot
- Huoneessa, jossa ei oleilla, ei sähkövalot saa olla päällä. Isältäni siirtynyt tapa, hän säästäväisenä miehenä kulki äidin ja minun perässäni sulkemassa valoja, jos ne jäivät palamaan tyhjään huoneeseen. Ihan ok, mutta useimmiten kohta kuitenkin palasimme ko. huoneeseen ja tarvitsimme valoja. Asiahan sinällään on tarkoituspohjaltaan oikein järkevä, mutta joskus saattaa lipsahtaa överiksi!

3. Pimeä
- Pelkään todella pimeää. Jos olen yksin kotona, minulla on ulkovalot yöllä päällä sekä pidän myös pikkuvalon eteisessä nukkuessanikin. Mikäli tulen tyhjään kotiin yöllä yksin, tarkastan ensin vaatehuoneen ja saunan ennen kuin voi käydä nukkumaan. Tokihan juuri joku on vaatehuoneeseemme jäänyt lymyilemään ja odottelemaan tuloani...

4. Ukkonen
- Pelkään myös ukkosta! Kiskon kaikki mahdolliset sähkölaitteet seinästä ja hyvä, kun en käännä pääkatkaisijasta sähköjä pois. Tilkitsen ikkunat kiinni ja pelkään!

5. Kännykkä- Saatan unohtaa kännykän matkastani ja myös tietoisesti jätän sitä kotiin. Mikäli ihmiset eivät saa minua kiinni, he voivat halutessaan jättää viestin- totta kai otan heihin sitten yhteyttä. En halua olla tavoitettavissa 25 h / vrk, eikä minua vaivaa se, että jos siihen kännyyn joku sattuu soittamaan. Minulla on myös salainen numero ja pysyy. En voi sietää lehtimyyjiä ja salaisiin numeroihin he harvemmin osuvat soittamaan...

Haastan meemiin mukaan seuraavat blogilaiset: Carita, Vyyhtien kätköistä, Neulavaara, Pinkkipuikko ja Pitsiä ja Palmikoita. Missään nimessä pakko ei ole, kaikkihan eivät pidä meemeistä! :D

3 kommenttia:

Lea kirjoitti...

Sormikaspuikot (mielellään esim.. bambusellaiset)tekevät todella ihmeitä sormien kutomiseen. Minulla on 15 cm, mutta niitä on ilmeisesti lyhyempiäkin. Toisaalta niistä voisi jo olla vaikea saada kunnon otetta. Olen ainakin ollut todella tyytyväinen omiini.

Siniset Silmukat kirjoitti...

Kiitos päivi ja lea viesteistä! Pahoitteluni Päivi, en blogissasi piipahtaessani huomannutkaan sinun jo vastanneen meemiin! Kiitos Lea, kun kommentoit sormikaspuikkoja. Täytyy käydä jossakin livenä vähän katselemassa...

vikke* kirjoitti...

Ja uutta meemiä, haastoin sut!!