sunnuntaina, tammikuuta 29, 2006

Pyöröpuikkoihmettelyä

Kultainen kudinpuikko äänestystulokset julkistettiin viime viikolla, Onnea kaikille voittajille! Kiitos sinulle, joka äänestit Sinisiä Silmukoita, olen suunnattoman iloinen saamastani äänestä! :D

Viime aikoina olen ahkeroinut keskeneräisen Fifin parissa, joka jäi marinoitumaan syksyllä. Kultaisesta kudinpuikosta puheenollen, tavalliset Inox- puikot tuntuivat Fifi- projektissa toooosi tahmeilta ja niinpä hankin tätä varten "kultaiset"pyöröaddit. Ihanat, ihanat, ihanat! Neulominen on sen jälkeen sujunut sutjakammin ja liukkaammin. Arvatkaas, tämä neuloja hoksasi myös, että pyöröilläkin voi neuloa "ei pyörönä neulottavaa kappaletta" hankalasti ja vähemmän hankalasti. Tarkoitan sitä, ovatko puikot kaarella itseesi päin vai sinusta pois päin. Juu juu, ei hihitellä siellä vasemmalla... Minä olen neulonut koko ajan niin, että puikot ovat ns. työn takana eli puikot ovat kaarella minusta pois päin. Tietysti työ hiulaa ja jumittaa koko ajan sylissä. Ja kas, kun kääntää työn niin, että puikot ovat etummaisena, mielestäni työ luistaa paremmin! Mitenkäs päin te muut ko. tilanteessa neulotte? Onko jompikumpi oikein / väärin?

Vikke haastoi minut mukaan Mitä minulla on ylläni nyt - meemiin.
Kerron mitä mulla on päälläni kun saan tämän haasteen. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi ihmistä, jotka haastan tekemään saman perässä. Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä. Linkitän haastamani ihmiset tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikkoihinsa tästä haasteesta ja tästä merkinnästä.

Valitettavasti joudutte tylsistymään tämän meemivastauksen osalta, näin sunnuntai- iltana Tiffany- kurssilta tulleena ei päällä ole mitään mielenkiintoista:
Ylläni on tummansiniset StretchFarkut, musta Bay:n pitkähihainen trikoopaita, mustat alusvaatteet ja ei sukkia. (Kotona sisällä en käytä ikinä sukkia. Mikäli sukat vetäisen jalkaan, ne pitää ehdottomasti olla villasukat. Myös mökillä ja kipeänä vedetään aina villikset jalkaan.)

Nyt en haasta ketään nimellisesti mukaan. Sinä joka olet jäänyt paitsi meemikutsusta - pallo on nyt sinulla.

7 kommenttia:

Altocumulus kirjoitti...

Muistan myös tuon ahaa-elämyksen, kun kälyni mainitsin, että tason neulominen on pyöröillä mukavaa. Esim. villapaidan hihat tuli sen jälkeen neulottua yhtäaikaa pitkillä pyöröillä tasona. Mutta kyllä mulla aina on ollut puikot työn edessä, varmasti olisi hankalampaa toisinpäin. :)

eusu kirjoitti...

Mulla just viikonloppuna tuntui, ettei neulominen luistanut totuttuun malliin. Sitten tajusin, että pyöröpuikot olivat "väärään suuntaan" kaarella... Tai siis toinen puoli, johan rupesi luistaan sen jälkeen, taas.

Pia Nore kirjoitti...

Siis miten ne pyöröpuikot oikein pitää laittaa neuloessa?? Olen aina tuskaillut miten hankalaa pyöröillä on neuloa ja nyt vaikuttaa vahvasti siltä että olen pitänyt puikkoja ihan väärällä tavalla... Saisiko ihan rautalankamallia eli kuvaa, pliis!? Olenko kaikki nämä vuodet yrittänyt neuloa väärinpäin?;-)

Tuazophia kirjoitti...

Myllä minullakin on puikot työn edessä, muuten ei tule mitään. Joskus olen yrittänyt bussissa toisin päin, kun ei ollut tilaa (eli kassi oli polvien päällä ja neule sitten kassin edessä), mutta en saanut niin päin mitään tolkkua koko neuleesta. Pyöröpuikkoja kuitenkin pidän kätevämpänä kuin pitkiä suoria.

vikke* kirjoitti...

Enpä ole ennen miettinytkään...
...puikot ovat kyllä minussapäin ja se lenkura, jossa siis työn silmukat on minusta pois. Ihan hyvin luistaa.

Sitä mä en ole ikinä tehnyt että kastaisin pyöröpuikot kuumaan veteen, kuten jossain on neuvottu. Silloin kuulemma saa sen muovin letkeemmäksi ja ainakin alku sujuu joustavammin, ei ole niin jäykkä ;)

Minna kirjoitti...

Kiva kun kävit mulla kylässä! Monä teen kaiken pyöröillä, jos vaan oikeaa kokoa löytyy. Joskus tein Fifiä jopa kahdella pyöröllä. No yhdet pitkät olisi kyllä kätevämmät.

Siniset Silmukat kirjoitti...

Kiitos altocumulus, eusu, villapallo, tuazophia, vikke ja minna kommenteista ja vinkeistä! Seuraavassa postauksessa pyöröily jatkuu. :D