lauantaina, helmikuuta 26, 2005

Olenkohan nielaissut liian suuren palan

Neulomisvimman edetessä sain idean, että neuloisin avokilleni villapuseron. Annoin idean muhia, koska ajattelin projektin olevan liian suuri minulle. Onhan neulomisharrastukseni ollut vähäistä viime vuosina, enkä koskaan edes ole neulonut aikuiselle villapuseroa. Ajatus ei kuitenkaan antanut rauhaa minulle, siispä sopivaa ohjetta etsimään.
Ohje löydettiin
Novitan sivuilta (->neulonnan ideat -> miesten neuleet -> poolokauluksinen pusero) ja tähän hieman muutoksia tehden mallista tuli mieleinen puseron tulevalle omistajalle. Puseroon ei saa kuulemma tehdä poolokaulusta ja puseron täytyy olla yksivärinen. Neule on pintaneuletta, oikella puolella kaikki s:t oikein ja nurjalla puolella 4n, 2o, 4n, 2o. Metsän vihreä sävy on avokin itsensä valitsema 7-veljestä langoista.
Tähän mennessä (tammikuun puolesta välistä) olen saanut takakappaleen viittä vaille valmiiksi ja olen melko tyytyväinen saannokseeni. ... hitaasti mutta varmasti... ei näille pakkasille, mutta ehkä ensi talven pakkasille. Olen myös luvannut itseni neuloa välillä jotain muuta nopsemmin valmistuvaa. Vielä työnalla onkin toinen Kuuran kosketus- sukista, joista jo aiemmin kirjoittelinkin.

1 kommentti:

Lape kirjoitti...

Bongasin tän sun blogin vasta tänään, kun olen vähän hidas hämäläinen...

Minullakin olisi hautumassa paita miehelle, kuulun lankahamstereiden sukuun joten idea saa hautua vielä hetken aikaan.. Mies kun bongasi mun lehistä mieleisen mallin missä kulkee kirjoneuleraita... värit olisin kyllä vaihtanut mutta kun ne oli miehen mieleen? tässä yksi tapaus jolle ei poolokaulukset käy? onneksi mies on pienempi ku mä itse joten kauheen isosta projektista ei ole kyse ;) toisaalta mä oon tehny vaan kaks isompaa neuletta... kolmas on hieman vaiheessa(90-lopusta lähtien)?

Hitaastihan hyvä tulee...