sunnuntaina, helmikuuta 13, 2005

Nimittäin virkkuukoukussa

Luettuani Pirkka- lehteä 2004 / joulukuu, löysin ohjeen tähän Huopasesta virkattuun pannulappuun. Huopasesta olin kuullut jo aiemmin, mutta koska olin vasta ruvennut lämmittämään pitkään tauolla ollutta neulomisharrastusta, en vielä itsenäisesti osannut siitä mitään ruveta tekemään. Niinpä joulun jälkeen marssin Anttilaan isoa koukkua ja tätä huopuvaa lankaa ostamaan. Niin syntyi parissa illassa tämä pannulappu. Karkealta arviolta, lankaa tähän työhön kului n. puolet sadan gramman kerästä.
Olen iloinen saavutuksestani, sillä virkkuukoukkua olen pitänyt varmasti kädessäni viimeksi ehkä v. 90! Ajattelin, että tehtailen näitä pikku hiljaa vuoden aikana... joulupukin avuksi.
Blogini päivitykset tulevat vielä hieman "takaperoisesti" jo tehdyistä töistä, koska olen melko hidas neuloja. Haluan kerätä tähän blogiin kuitenkin myös työt, jotka olen sanut aikaiseksi neulomisharrastuksen uudestaan keksittyäni ja ennen oman blogin perustamista.
Virkattuani keksin Ulla- nettineulelehden, joka sai minut tarttumaan seuraavaksi taas sukkapuikkoihin... Tästä kerron teille lisää heti, kun ennätän!

7 kommenttia:

Terhi kirjoitti...

Tervetuloa mukaan blogirinkiin! :-)

Ziina kirjoitti...

Sähköpostisi ei ota viestejä vastaan...

Anna kirjoitti...

Tervetuloa mukaan rinkiin!

Huovutettu pannulappu on mainio idea. Olen jo jonkin aikaa miettinyt, että pitäisi kokeilla Huopasta, ja pannulappuhan ois mainio tapa testata, miten huovutus onnistuu. :)

Siniset Silmukat kirjoitti...
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.
Siniset Silmukat kirjoitti...

... Otetaanpas uusiksi...

Suuret kiitokset tervetulotoivotuksista!

Katsotaan miten tämä lähtee sujumaan. Hieman hirvittää tämä "tietokoneilu". :)
Hihkaiskaa, jos jotain on pielessä, niin koetan sitten täällä korjailla.

Tilkkusisko, kokeile ihmeessä huopuvia lankoja. Minulle Huopanen oli helppo vaihtoehto, kun oli valmis ohjekin. Itse en vielä uskalla kamalasti kokeilla omiani... Ajattelin kokeilla myös ensimmäisessa Ullassa olleita huovutettuja pannulappuja by MinnaProductions! Luulen nimittäin, että neulominen kuitenkin sujuu paremmin kuin virkkaaminen... :)

Ziina! Toivottavasti sähköpostini toimii nyt...

MysteryKnitter kirjoitti...

Hieno patalappu! Ja ne valkoiset sukat ovat edelleen hienon näköiset.

MysteryKnitter kirjoitti...

Edelleen kiva blogi. I keep reading...and when it comes to you...just keep knitting and writing.